Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapeutický charakter sociálního zemědělství
Šamlotová, Pavla ; Hudcová, Eliška (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Cílem práce je popsat terapeutický charakter sociálního zemědělství. Sociální zemědělství je relativně novou a dynamickou oblastí sociální ekonomiky a tato práce se zabývá terapeutickým charakterem sociálních farem z hlediska naplňování lidských potřeb. Jde o druh sociálního podnikání, jehož terapeutické aspekty jsou zkoumány na vybrané sociální farmě pomocí případové studie. Cílem práce je tedy popsat účinky, které má sociální zemědělství na své aktéry z terapeutického hlediska. Aktéry jsou zde chápány osoby se znevýhodněním, které jsou zaměstnány v sociálním podniku na sociální farmě. Teoretická část předkládá základ pro popis vztahu mezi člověkem a přírodou se zaměřením na zemědělskou oblast. Dále otevírá související koncepty jako je například Green care, animoterapie, zahradní terapie, multifunkční zemědělství a další. Empirická část pak zkoumá život na konkrétní farmě v České republice s důrazem na samotné aktéry a vliv činností prováděných v daném sociálním podniku. Klíčová slova: sociální zemědělství, sociální farma, sociální podnikání, Green care, care farming, animoterapie, zahradní terapie, multifunkční zemědělství
Možnosti využití principů zahradní terapie pro lidi s mentálním postižením
Janků, Zuzana ; Hudcová, Eliška (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Diplomová práce "Možnosti využití principů zahradní terapie pro lidi s mentálním postižením" zkoumá, jakou roli má zahrada v životě lidí s mentálním postižením. Cílem práce je pomocí polo-strukturovaných rozhovorů zjistit, jak se využívá zahrada při péči o klienty s mentálním postižením v Domově svaté Rodiny. Teoretická část práce se nejprve zamýšlí nad vztahem člověka k přírodě. Následuje definice zahradní terapie a jejího využití pro různé cílové skupiny. Práce pokračuje obsáhlým vymezením pojmu mentální postižení a popisuje také specifika komunikace s lidmi s mentálním postižením. V praktické části je provedena analýza polo- strukturovaných rozhovorů, které proběhly s pracovníky a klientem Domova svaté Rodiny. Skrze rozhovory autorka zjišťovala, jaký vztah mají klienti a pracovníci k zahradě a jak ji ve svém životě využívají. Klíčová slova Zahradní terapie, lidé s mentálním postižením, zahrada, relaxace, práce na zahradě.
Využití zahradní terapie při práci se seniory
Míčková, Adéla ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu zahradní terapie a mapování jejího využívání v České republice, zejména se zaměřením na cílovou skupinu seniorů. Teoretická část obsahuje kapitoly, které se věnují stáří, potřebám ve stáří a v neposlední řadě zahradní terapii, která je efektivní metodou k naplňování potřeb nejen seniorů. Na zahradní terapii je zde nahlédnuto z historického hlediska, dále je obecně popsán stav zahradní terapie v České republice a je rovněž uveden stav zahradní terapie v zahraničí. V teoretické části jsou také uvedeny důležité prvky, které by měla zahradní terapie splňovat, aby byla účinnou metodou. V této části se také práce věnuje terapeutickým zahradám. Dochází rovněž k vymezení zahradní terapie v kontextu ostatních terapeutických přístupů. Praktická část je založena na polo-strukturovaných rozhovorech s relevantními osobami v České republice. Rozhovory byly realizovány se třemi skupinami osob. První skupinou jsou osoby, které se orientují především v teoretické úrovni zahradní terapie, tedy ve stavu zahradní terapie v České republice - realizace vzdělávání v oboru či legislativní problematika. Druhou skupinou jsou osoby, které zahradní terapii praktikují při práci se seniory. A třetí skupinou jsou samotní senioři, kteří se zahradní terapie účastní a práci tak obohacují o náhled...
Využití školní zahrady ve výuce na ZŠ
Rajčincová, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá prospěšností vyučování ve školních zahradách na základních školách. Opírá se o historický vývoj školních zahrad a snaží se ukázat důležitost jejich začlenění do výuky, prospěšnost pro zdraví a vývoj žáků, pro rozvoj jejich schopností, dovedností a vědomostí. Hledá také propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum se zabývá současným stavem a využíváním školních zahrad učiteli na 1. stupni základních škol v okrese Kolín. Zaměřuje se na vlastnictví zahrad, četnost jejich využívání, vlastní zkušenosti a potřeby učitelů pro vyučování v zahradách a hledání oblastí ve vzdělávání, ve kterých je zahrada v praxi převážně využívána. Klíčová slova Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, zahradní terapie, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vyučování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.